Erasmus projekter skoleår 22/23

Vores tysklærer Anne Fløe Poulsen har bl.a været på jobshadowing på Ludwig-Bechstein-Schule i Gotha.

Skolen er en grundskole fra 1.-4. klasse, der har 305 elever i 13 Klassen, der er 16 lærere, 3 Specialpædagoger og 13 pædagoger.

Hun var rundt i forskellige klasser og se deres undervisning.

Her er undervisningen analog – skolen har kun et computerrum med 20 computere og et sæt I-Pads til alle skolens elever.

De havde også et fag, der hed ”Skolehaven”, hvor eleverne hjalp til i skolens lille have.

De har ikke modtagerklasser, men nye to-sprogede elever bliver taget ud af undervisningen et par gange om ugen til ekstraundervisning.

I kælderen havde de et specialundervisningsrum, hvor fagligt udfordrede elever kom og fik ekstraundervisning.

En anden ting, som var meget anderledes er, at eleverne fik karakterer fra 3. klasse.

Det var to meget spændende dage.

Skole

Skoleklasse