SFO

Danehofskolens SFOer er et rart og trygt sted for børn og forældre. Her møder I nærværende, omsorgsfulde, ansvarlige og engagerede voksne. Vi er anerkendende og har en positiv indgangsvinkel til den enkelte familie.
Vi opfatter børnene som selvstændige, aktive individer med viden, drømme, meninger og tanker om fremtiden. Børnene involveres og har mulighed for indflydelse på egen situation og de mødes med omsorg, respekt og anerkendelse.

Vi har SFO både på afd. Nyborg og afd. Vindinge. Børnene kan gå i SFO fra 0. - 3. klasse. Herefter kan børnene indmeldes i Kommunens klubtilbud.

I SFO er aktiviteterne planlagt med udgangspunkt i pædagogiske aktiviteter, hvor vi har fokus på et udfordrende og sjovt fritidsliv med både et kreativt, socialt og aktivt indhold. Vi vægter kreative aktiviteter og idræt, leg og bevægelse højt. På SFO´en forsøger vi at medtænke såvel legepladsen, idrætspladsen, medie-værkstedet, kreative rum og lokalområdet som læringsrum.

SFO er en vigtig del af det enkelte barns mulighed for at skabe gode relationer til de andre børn fra klassen og få venskaber på tværs af skolen fra 0.-3. årgang.

Har børnene gode relationer i dagligdagen, får det en positiv betydning for deres personlige udvikling og trivsel.

Tilmelding til SFO sker via pladsanvisningen i Nyborg kommune.

Læs mere om SFOerne i velkomstfolderne her under.

Afdeling Nyborg, Fritteren

Ringvej 1, 5800 Nyborg. Tlf. 63 33 75 94

Afdeling Vindinge, Spiren

Skolevej 15, Vindinge, 5800 Nyborg. Tlf. 63 33 80 65

Fritterens hverdag og pædagogik

Shape Created with Sketch.

Spirens hverdag og pædagogik

Shape Created with Sketch.