Adoption af skoleklasse

1b er blevet adopteret af plejehjemmet Jernbanebo.
Vi har indgået en aftale med virksomheden Relationsnetværket, som formidler og understøtter samarbejdet mellem skoler og virksomheder.
2 gange årligt er der planlagt læringsbesøg på Jernbanebo, hvor 1b får indblik i forskellige jobfunktioner. De skal også selv planlægger forskellige læringsaktiviteter i undervisningen på skolen, som bliver afprøvet på et besøg på plejecenteret sammen med beboerne. Den viden der samles på læringsbesøgene tages med tilbage til brug i undervisningen på skolen.
Tanken er, at adoptionen varer til 9. Klasse, og emnerne der arbejdes med passer til årgangens undervisningsindhold.
Første besøg var i slutningen af november, hvor eleverne så de forskellige job, der var på Jernbanebo.
Her er nogle billeder fra første besøg:
b

bil 3